Erhverv
Sådan kan din virksomhed være med
Når AIDS-Fondet indgår erhvervspartnerskaber, tager vi udgangspunkt i en fælles interesse for at gøre en forskel. Det skaber reel værdi både for din virksomhed og de mest udsatte grupper.
Samarbejder der skaber forandring
Om I er en lille, mellemstor eller stor virksomhed, er ikke afgørende – for sammen skaber vi rammerne for et udbytterigt samarbejde for begge parter.
Vores udgangspunkt for alle typer af partnerskaber er, at det skal skabe reel værdi for begge parter. Sammen skal vi definere det purposedrevne incitament, der gør samarbejdet oplagt for begge parter. Vi mener profit og purpose går hånd i hånd når det gælder om at skabe forandring.
Vi indgår både klassiske erhvervssamarbejder med faste partnerpakker og vi indgår større strategiske partnerskaber baseret på en individuel dialog og sammensætning af indhold.
Små og mellemstore partnerskaber
I kan vælge at støtte AIDS-Fondets generelle arbejde, eller I kan vælge et specifikt område, som passer til jeres virksomhedsprofil. De forskellige områder er kort beskrevet herunder:
Støt Checkpoint
Checkpoint er AIDS-Fondets gratis test- og rådgivningstilbud. Her kan unge og LGBT+ personer få test og rådgivning om seksuel og mental sundhed.
Vores generelle arbejde
Vi arbejder med at fjerne stigma om hiv og sikre bedre seksuel sundhed for unge og LGBT+ personer.
Støt internationalt arbejde
I Uganda og Malawi arbejder vi med mennesker, der er ekstra udsatte for at få hiv eller forfølges pga. deres seksualitet.
Støt forskning
AIDS-Fondet støtter forskning i LGBT+ personers mentale og seksuelle sundhed samt forskning i hiv forebyggelse og behandling.
Vælg en partnerpakke
Jeres virksomhedslogo på vores partnerskabs-side
AIDS-Fondets partnerskabslogo til brug på jeres medier
Nyhedsmail fra AIDS-Fondet
Jeres virksomhedslogo på vores partnerskabs-side
AIDS-Fondets partnerskabslogo til brug på jeres medier
AIDS-Fondets partnerskabsbanner til brug i e-mail signatur
Nyhedsmail fra AIDS-Fondet
Eksponering på AIDS-Fondets LinkedIn side med tak
Jeres virksomhedslogo på vores partnerskabs-side
AIDS-Fondets partnerskabslogo til brug på jeres medier
AIDS-Fondets partnerskabsbanner til brug i e-mail signatur
AIDS-Fondets partnerskabs-diplom
Nyhedsmail fra AIDS-Fondet
Eksponering på AIDS-Fondets LinkedIn side med logo og tak
Feature-historie om samarbejdet på AIDS-Fondets LinkedIn side
Fradragsregler for virksomheder
Virksomheder kan fratrække op til 18.300 kr. (2024) i alt, når der gives bidrag til AIDS-Fondet og andre velgørende organisationer uanset formål. (Ligningslovens § 8 A). Husk at skrive CVR-nummer, når du giver en donation, så sørger vi for, at donationen automatisk bliver meldt til SKAT.
Fradrag for driftsudgifter
Får din virksomhed en reklameydelse i forbindelse med et samarbejde, kan I som hovedregel få fradrag for beløbet som driftsudgift. Alle erhvervspartnerskaber og sponsorater med en reklameydelse bliver pålagt moms på fakturaen.
Det er op til jeres virksomhed at bedømme, om I har lov til at fratrække beløbet som driftsomkostninger (f.eks. reklameudgift) jf. statsskattelovens §6. Konsultér evt. jeres revisor eller jurist for at få afklaret spørgsmålet.
Etiske retningslinjer for samarbejder
For en civilsamfundsorganisation som AIDS-Fondet, der kæmper for udsatte målgruppers grundlæggende mentale og seksuelle rettigheder, udgør partnerskaber med private virksomheder en vigtig forudsætning for at opnå de fremsatte strategiske målsætninger.
Formålet med AIDS-Fondets etiske retningslinjer er at tydeliggøre de principper, som ligger til grund for indgåelsen af partnerskaber samt modtagelse af sponsorater og andre former for donationer.
Det gælder både partnerskaber af finansiel karakter, in kind, corporate volunteering og andre former for støtte til AIDS-Fondets arbejde. Partnerskaber omfatter også virksomheder hvor vi køber en ydelse, f.eks. merchandise.
Kontakt os
Vil du vide mere så kontakt Mette Willenbrock, der er AIDS-Fondets chefkonsulent for erhvervspartnerskaber
Mail: [email protected]
Mobil: 8833 5632