Whistleblowerordning og klagemuligheder

I AIDS-Fondet ønsker vi hele tiden at forbedre kvaliteten af vores arbejde. Derfor tager vi gerne imod klager i relation til vores arbejde – både vores nationale og internationale arbejde.

Når AIDS-Fondet modtager klager, bidrager det til viden om eventuelle problemer med magtmisbrug, misbrug af midler, krænkelser og mulige negative konsekvenser i vores arbejde og partnerskaber. Derudover kan det hjælpe AIDS-Fondet med at rette op på fejl, styre risici, forbedre sikkerheden og generelt forbedre kvaliteten af AIDS-Fondet's arbejde.

    3

    Sådan gør du, hvis noget ikke er, som det skal være

    Vi opfordrer til, at klager først rejses og drøftes med de ansvarlige medarbejdere og ledere i AIDS-Fondet og så tæt på aktiviteten som muligt, så nedenstående klagemuligheder betragtes som den sidste mulighed.

    Ønsker du at klage ser vi gerne, at du henvender dig, så snart du bliver opmærksom på problemet; sådan hjælper du med at understøtte en eventuel undersøgelse. Du er dog altid velkommen til at klage på et givent tidspunkt.

    Nedenfor finder du en oversigt over klagemuligheder. Under de enkelte områder kan du læse mere om hvordan du kan klage og hvordan vi behandler din klage.

    Har du brug for vejledning eller har du spørgsmål til hvordan du klager kan du kontakte os på [email protected]

    Code of Conduct

    AIDS-Fondets adfærdskodeks (Code of Conduct) foreskriver en politik om nultolerance over for korruption, herunder i projekter finansieret af eller gennem AIDS-Fondet. Dets ledende princip er en høj standard for arbejdsetik samt personlig og organisatorisk integritet, både internt og eksternt i forhold til partnere. Målgruppen for adfærdskodekset er AIDS-Fondets medarbejdere og internationale partnerorganisationer.

    Du kan sende din klage ved at anvende nedenstående skema (download formular) og sende til [email protected]

    Vi sender en bekræftelse på din henvendelse inden for 7 dage fra modtagelsen.

    Du kan læse mere om processen og hvordan vi behandler din klage ved at klikke på linket Find Code of Conduct.

    Whistleblower

    AIDS-Fondets whistleblowerordning har til formål at øge mulighederne for, at AIDS-Fondets ansatte kan ytre sig om kritisable forhold på arbejdspladsen. Formålet med whistleblowerordningen er således at sikre åbenhed og gennemsigtighed i forhold til eventuelle (lov)overtrædelser og alvorlige uregelmæssigheder.  Målgruppen for whistleblowerordningen er AIDS-Fondtes nuværende og tidligere ansatte samt direktion og bestyrelse.

    Du kan indberette hændelser ved at skrive direkte til [email protected]

    Vi sender en bekræftelse på din henvendelse inden for 7 dage fra modtagelsen.

    Du kan læse mere om processen og hvordan vi behandler din klage i linket her.

    Whistleblowerpolitik

    Klager og indberetning

    Hvis du observerer eller bliver udsat for forseelser fra AIDS-Fondet, dets personale, frivillige eller nogen af AIDS-Fondets partnere, er det meget vigtigt, at du giver os besked. Du kan klage ved at downloade og anvende nedenstående skema på dansk eller engelsk og sende til [email protected]

    Vi sender en bekræftelse på din henvendelse inden for 72 timer fra modtagelsen.

    Du kan læse mere om proceduren for klager og indberetninger i skemaet.

    CISU Klagevejledning

    AIDS-Fondet modtager støtte til Internationale projekter via blandt andet CISU. Du har derfor mulighed for at klage over implementering og forvaltning af CISU støttede indsatser både i Danmark og i udlandet, inkl. de medarbejdere der deltager i udførelsen af disse indsatser.

    For en uddybende beskrivelse af dine klagemuligheder kan du læse mere her:

    Klagemuligheder

    Du kan sende din klage her:

    Indsend klage