Erhverv

Sådan kan din virksomhed være med

Når vi indgår erhvervspartnerskaber, tager vi udgangspunkt i en fælles interesse for at gøre en forskel i kampen for bedre seksuel og mental sundhed for alle LGBT+ personer og unge mellem 15-29 år i Danmark og for en fortsat indsats i kampen mod sexsygdomme.

3

Samarbejder der skaber forandring

Om I er en lille, mellemstor eller stor virksomhed, er ikke afgørende – for sammen skaber vi rammerne for et udbytterigt samarbejde for begge parter.

Vores udgangspunkt for alle typer af partnerskaber er, at det skal skabe reel værdi for begge parter. Sammen skal vi definere det purposedrevne incitament, der gør samarbejdet oplagt for begge parter.

Vi indgår både klassiske erhvervssamarbejder med faste partnerpakker og vi indgår større strategiske partnerskaber baseret på en individuel dialog og sammensætning af indhold.

Ønsker I at tale nærmere om et større strategisk samarbejde, så send en mail til vores chefkonsulent, Mette Willenbrock på [email protected]

vær med

Små og mellemstore partnerskaber

I kan vælge at støtte AIDS-Fondets generelle arbejde, eller I kan vælge et specifikt område, som passer til jeres virksomhedsprofil. De forskellige områder er kort beskrevet herunder:

Hvordan sikrer vi bedre liv for mennesker med hiv?

Et af de største problemer ved hiv er stigmatisering. Hos AIDS-Fondet arbejder vi med at rive fordommene ned, og forbedre vilkår for mennesker med hiv.

Støt vores arbejde mod fordomme og stigmatisering

Hvordan forbedrer vi den seksuelle sundhed i Danmark?

I Checkpoint når vi målgrupper, som andre har svære ved at nå; nemlig særligt udsatte LGBT+ personer og unge, der ellers ikke ville gå til lægen.

Støt Checkpoint test og rådgivning

Hvordan udrydder vi aids?

På trods af store fremskridt i vores del af verden er kampen mod hiv og aids et af de mest konkrete eksempler på global ulighed. Størstedelen af verdens tilfælde af hiv findes i Afrika syd for Sahara.

Støt vores internationale arbejde

Finder vi snart kuren mod hiv?

Kuren mod hiv går gennem forskning. Uden forskning var der slet ikke nogen medicin mod hiv i dag. Derfor er det vigtigt for AIDS-Fondet, at vi også støtter forskningsprojekter, der bidrager til ny viden, øget forståelse og bedre oplysning om hiv, livet med hiv, forebyggelse og behandling.

Støt forskning

vær med

Vælg en partnerpakke

Alle priser er eksklusive moms

Lad os kommer i gang

Sammen gør vi en forskel

Kontakt vores chefkonsulent for partnerskaber, Mette Willenbrock, for en uddybende snak om et partnerskab med AIDS-Fondet.

Mail: [email protected]

Mobil: 8833 5632

Værd at vide

Forskellen på donation og sponsorat

Donation

Jeres virksomhed kan få fuldt fradrag for donationer op til 18.300 kr. i 2024. En donation betragtes som en gave, der ikke aktiverer en reklameydelse f.eks. logomaterialer, omtale på sociale medier eller PR fra AIDS-Fondet.

Der pålægges ikke moms på donationer.

Sponsorater

Jeres virksomhed kan som hovedregel få fuldt fradrag for et sponsorat til AIDS-Fondet af en hvilken som helst størrelse, såfremt I modtager en reklameydelse f.eks. logo-materialer, omtale på sociale medier eller PR fra AIDS-Fondet i forbindelse med sponsoratet. I de fleste virksomheder kan et sponsorat med en reklameydelse trækkes fra som en driftsudgift.

Alle sponsorater med en reklameydelse bliver pålagt moms på fakturaen.

Værd at vide om SKAT

Det er op til jeres virksomhed at bedømme, om I har mulighed for at fratrække beløbet som driftsomkostninger (f.eks. reklameudgift), jf. Statsskattelovens § 6. Konsultér evt. jeres revisor eller jurist for at få en endelig afklaring.

Jeres virksomhed skal som udgangspunkt selv sørge for at indberette donationer og sponsorater til SKAT.

vær med

Etiske retningslinjer for samarbejder

For en civilsamfundsorganisation som AIDS-Fondet, der kæmper for udsatte målgruppers grundlæggende mentale og seksuelle rettigheder, udgør partnerskaber med private virksomheder en vigtig forudsætning for at opnå de fremsatte strategiske målsætninger.

Formålet med AIDS-Fondets etiske retningslinjer er at tydeliggøre de principper, som ligger til grund for indgåelsen af partnerskaber samt modtagelse af sponsorater og andre former for donationer.

Det gælder både partnerskaber af finansiel karakter, in kind, corporate volunteering og andre former for støtte til AIDS-Fondets arbejde. Partnerskaber omfatter også virksomheder hvor vi køber en ydelse, f.eks. merchandise.